A while ago, after spending too much time cleaning chicken liver, I sautéed some onion, added the liver and cooked it. I season the whole thing with some fresh thyme and chili and blend it with a little olive oil. And voilà, my healthy pâté was ready to eat. There was only one problem though, it was a lot of paté so I decided to divide it into portions and freeze it.
And that's probably the best idea I've ever had because one day I came home late and I didn't have much time to make lunch, so I defrosted some and made pasta with it. It was so delicious I decided to remake it and share it with you. Seriously, I wasn't expecting liver and turnips to taste this good together, but I guess the sweetness of the turnips and the taste of liver (I really can't describe it) blend well together.
You'll need just a few ingredients, pasta, turnips, chicken liver paté and Parmesan. It's quick and simple. And you don't have to go through the trouble to make your own paté: if you don't care for the fats in there, just buy some.
INGREDIENTS
1 serving
- 80 g (1 1/2 cup // 2.8 oz) whole wheat rotini
- 25 g (1 1/2 tablespoons) chicken liver pâté
- 1 turnip, diced
- 5 g (1 tablespoon) grated Parmesan
- 1/2 tablespoon extra virgin olive oil
- Coarse salt
- Salt
- Pepper
INSTRUCTIONS
- Bring to a boil a pot water, add coarse salt and the pasta. Cook for 10-12 minutes (always check the package for the cooking time).
- Heat the oil in a pan over medium heat. Add the turnip and cook, stirring, for 2 minutes. Add a ladle of water and cook, on low heat, for 5 minutes. Add the pâté, a little bit of water and stir until well combined. Season with salt and pepper.
- Drain the pasta al dente, move it to the pan, add the Parmesan and toss to combine. Serve.
Un po' di tempo fa, dopo aver perso troppo tempo a pulire i fegatini di pollo, ho saltato della cipolla, aggiunto i fegatini e li ho cotti. Ho condito il tutto con del timo fresco e peperoncino e ho frullato con un po' di olio di oliva. E voilà, il mio pâté sano era pronto per essere mangiato. C'era un problema però, era tanto pâté così ho deciso di dividerlo in porzioni e congelarlo.
Ed è stata probabilmente l'idea migliore che abbia mai avuto perché un giorno sono tornata a casa tardi e non avevo tanto tempo per cucinare, così ne ho scongelato un po' e ci ho condito la pasta. Era così buona che ho deciso di rifarla per condividerla con voi. Veramente, non mi aspettavo che il fegato e le rape fossero così buoni insieme, ma immagino che la dolcezza delle rape e il sapore del fegato (non riesco proprio a descriverlo) funzionino bene insieme.
Avrete bisogno solo di alcuni ingredienti, pasta, rape, pâté di fegatini di pollo e parmigiano. È veloce e semplice. E non dovete preoccuparvi di fare il pâté: se non vi preoccupate per i grassi contenuti, potete benissimo comprarlo già pronto.
INGREDIENTI
1 porzione
- 80 g fusilli integrali
- 25 g pâté di fegatini di pollo
- 1 rapa, a dadini
- 5 g parmigiano grattugiato
- 1/2 cucchiaio olio extravergine di oliva
- Sale grosso
- Sale
- Pepe
PROCEDIMENTO
- Portate a bollore una pentola di acqua, aggiungete sale grosso e la pasta. Cuocete per 10-12 minuti (controllate sempre la confezione per i tempi di cottura).
- Scaldate l'olio in una padella su fiamma media. Aggiungete le rape e cuocete, mescolando, per 2 minuti. Aggiungete un mestolo di acqua e cuocete, a fiamma bassa, per 5 minuti. Aggiungete il pâté, un po' di acqua mescolate bene. Salate e pepate.
- Scolate la pasta al dente, mettetela nella padella, aggiungete il parmigiano e spadellate. Servite.
Liver pate and turnip...a very interesting yet delicious combo.
ReplyDeleteThanks!
DeleteUn piatto molto particolare e originale, da provare. Un bacione e buon weekend
ReplyDeleteGrazie
DeleteUna bellissima ricetta...grazie a te scopriamo, accostamenti e sapori ricercati e deliziosi!
ReplyDeleteGrazie :)
Delete