I love eating salads this time of the year. Actually, they are pretty much all I eat these days. They are so fresh and cooling, not to mention the fact that it doesn't take a lot of time to make them. Which is great since lately I'm being the laziest I've ever been.
But then I remembered I have a blog and that I should probably make some recipes to share with you, so I decided to make this Mexican-inspired quinoa salad because I really love Mexican flavours. Also, I was bored of eating basically the same salad all the time.
I've been meaning to make something like this for a very long time but there always was something missing. Not the corn or black beans, I always have them in my pantry. But the vegetables. They weren't in season, to be honest.
Anyway, this salad was delicious. But do I really need to say it? After all, there's corn, black beans and avocado in it. Not to mention the red onion. Oh, if I wish I had a bowl of it right now, ready to be eaten!
INGREDIENTS
1 serving
- 40 g (1/4 cup) uncooked quinoa
- 50 g (1/3 cup) canned corn
- 50 g (1/3 cup) black beans
- 40 g (1 cup) chopped lettuce
- 1/2 tomato
- 1/2 red onion
- 1/4 avocado
- 1 tablespoon lime juice
- A handful fresh cilantro
- Salt
INSTRUCTIONS
- Place the quinoa in a pot with 120 ml (1/2 cup) of water and bring to a boil. Reduce the heat, cover and cook for 8-12 minutes, until the water has been absorbed and the quinoa is cooked. Rest for 5 minutes. Move it to a large bowl and fluff it with a fork. Allow to cool.
- Meanwhile, dice the tomato and red onion. Chop the cilantro.
- Blend the avocado with the lime juice, a pinch of salt and enough water to achieve a creamy consistency.
- When the quinoa has cooled, add the beans, corn, tomato, onion and cilantro.
- Serve at room temperature or chilled with the avocado cream.
Adoro mangiare le insalate in questo periodo dell'anno. A dire il vero, in pratica sono tutto quello che mangio questi giorni. Sono così fresche e rinfrescanti, per non parlare del fatto che non ci vuole tanto tempo per prepararle. Il che è fantastico dato che ultimamente sono più pigra che mai.
Ma poi mi sono ricordata che ho un blog e che probabilmente dovrei creare delle ricetta da condividere con voi, così ho deciso di fare questa insalata di quinoa di ispirazione messicana perché mi piaccino molto i sapori messicano. Inoltre mi era stufata di mangiare fondamentalmente sempre la stessa insalata.
Avevo l'intezione di fare qualcosa di simile da molto tempo ma c'era sempre qualcosa che mancava. Non il mais o i fagioli neri, li ho sempre in dispensa. Ma le verdure. Non erano di stagione ad essere onesti.
Comunque sia, questa insalata era deliziona. Ma c'è veramente bisogno di dirlo? Dopo tutto c'è mais, fagioli neri e avocado. Per non parlare della cipolla rossa. Oh, se solo ne avessi una bowl in questo momento, pronta per essere mangiata!
INGREDIENTI
1 porzione
- 40 g quinoa
- 50 g mais
- 50 g fagioli neri
- 40 g lattuga spezzettata
- 1/2 pomodoro
- 1/2 cipolla rossa
- 1/4 avocado
- 1 cucchiaio succo lime
- Una manciata coriandolo fresco
- Sale
PROCEDIMENTO
- Mettete la quinoa in una pentola con 120 ml di acqua e portate a bollore. Riducete la fiamma, corpite e cuocete per 8-12 minuti, finché l'acqua non è stata assorbita e la quinoa non sarà cotta. Fate riposare per 5 minuti. Trasferitela in una larga ciotola e sgranatela. Fatela raffreddare.
- Nel frattempo, ricudere pomodoro e cipolla a cubetti. Tritate il coriandolo.
- Frullate l'avocado con il succo di lime, un pizzico di sale e acqua necessaria ad ottenere una constistenza cremosa.
- Quando la quinoa si sarà raffreddata, aggiungete i fagioli, mais, pomodoro, cipolla e coriandolo.
- Servite a temperatura ambiente o refrigerata con la crema di avocado.
Buona e piena di salute, un abbraccio a presto :)
ReplyDeleteGrazie!
DeleteMolto appetitosa, perfetta per la stagione!
ReplyDeleteGrazie!
Delete