My vegetable garden is finally producing a lot of vegetables. Beetroots, carrots, zucchini. And eggplant, of course. And the easiest way - and my favourite - is to roast them. But there's also another way I love eating my vegetables, and that's making noodles out of them. And that's exactly what I did with my first eggplant.
But, boy, if it was time-consuming!
I bet you're thinking, I thought you had a spiralizer, isn't that super fast? Well, that's the thing with eggplants. You can't use a spiralizer simply because eggplants don't have the right consistency. But there's nothing that can't be done with a good knife and some patience.
And it's totally worth it because eggplants are basically sponges which means they are perfect for absorbing flavourful sauces like this delicious peanut sauce I made.
INGREDIENTS
1 serving
- 1 long eggplant
- 30 g (2 tablespoons) peanut butter
- 1 tablespoon soy sauce or tamari (gluten-free soy sauce)
- 1 teaspoon honey
- 1 teaspoon grated fresh ginger
- Juice of half a lime
- 1/2 tablespoon extra virgin olive oil
- Sesame seeds
- Green onion
INSTRUCTIONS
- Wash and peel the eggplant, then thinly slice it lengthwise and cut it into stripes.
- In a bowl, whisk together peanut butter, soy sauce, honey, ginger, lime juice and the needed water to achieve a creamy consistency (1-2 tablespoons).
- Heat the oil in a pan over medium heat, add the eggplant and cook, stirring, for 3-5 minutes, until the eggplant is tender. Add the peanut sauce and stir well.
- Serve with chopped green onion and sesame seeds.
Il mio orto sta finalmente producendo tante verdure. Barbabietole, carote, zucchine. E melanzane, ovviamnete. E il modo più semplice - e il mio preferito - per prepararle è arrostirle. Ma c'è anche un altro modo per mangiare le verdure che adoro, ed è farci dei noodles. Ed è esattamente quello che ho fatto con la mia prima melanzana.
Però, se ce ne ho messo di tempo!
Scommetto che state pensando, pensavo avessi uno spiralizzatore, non è super veloce? Beh, ecco il problema con le melanzane. Non si può utilizzare uno spiralizzatore semplicemente perché non hanno la consistenza giusta. Ma non c'è niente che non può essere fatto con un buon coltello e un po' di pazienza.
E ne vale proprio la pena perché le melanzane sono in pratica delle spugne il che significa che sono perfette per assorbire le salse saporite con questa deliziosa salsa alle arachidi che ho fatto.
INGREDIENTI
1 porzione
- 1 melanzana lunga
- 30 g burro di arachidi
- 1 cucchiaio salsa di soia o tamari (salsa di soia senza glutine)
- 1 cucchiaino miele
- 1 cucchiaino zenzero fresco grattugiato
- Succo di mezzo lime
- 1/2 cucchiaio olio extravergine di oliva
- Semi di sesamo
- Cipollotti, solo parte verde
PROCEDIMENTO
- Lavate e pelate la melanzana, quindi tagliatela sottilmente per il senzo della lunghezza e tagliatela a strisce.
- In una ciotola, mescolate insieme burro d'arachidi, salsa di soia, miele, zenzero, succo di lime e l'acqua necessaria per ottenere una consistenza cremosa (1-2 cucchiai).
- Scaldate l'olio in una padella su fiamma media, aggiungete le melanzane e cuocete, mescolando, per 3-5 minuti, finché non sono tenere. Aggiungete la salsa d'arachidi e mescolate bene.
- Servite con cipollotto e semi di sesamo.
No comments:
Post a Comment