When it comes to United States' comfort food, mac and cheese is the first thing that comes to my mind.
Scorrete sotto per l'italiano
Pasta drowned in cheese and than baked, who wouldn't like that? Vegans. Lactose-intolerant people. And people trying to eat healthier. I mean, all those saturated fats, the only thought of that makes me sick.
So with the help of Verys and their Alternative Cheese Smoked Flavour I was able to create a vegan, and lower in fat alternative to the famous dish. With the turmeric already present in the cheese - and the pinch I added - I was able to get this beautiful yellow colour that it's just like cheese's.
Sure, the flavour isn't the same, but I guarantee it still tastes amazing. And it's creamy as well! But it's not gratinated, in fact the one I'm sharing with you is a quick stove-top mac and cheese recipe that everyone can make in a second.
If you are interested, you can find out more about Verys and their products on their website or on their Facebook page.
INGREDIENTS
1 serving
- 80 g (2.8 oz) cavatappi pasta
- 80 g (2.8 oz) Verys Vegan Mozzarella Smoked flavour
- 2 tablespoon rice milk
- 1 pinch turmeric
- Salt
- Pepper
INSTRUCTIONS
- Bring a pot of water to a boil. Add salt, the pasta and cook for 6-8 minutes (always check for the cooking time on your package). Drain it.
- Add the vegan mozzarella in a saucepan and melt it over medium heat. Add the turmeric, pour the rice milk and mix well until smooth. Season with salt and pepper and pour the sauce on the hot pasta.
- Adjust seasonings if needed and serve.
Quando si tratta di comfort food statunitense, il mac and cheese è la prima cosa che mi viene in mente.
Pasta affogata nel formaggio e poi gratinata, a chi non piacerebbe? Ai vegani. Alle persone intolleranti al lattosio. E alle persone che cercano di mangiare più sano. Voglio dire, tutti quei grassi saturi, il solo pensiero mi fa star male.
Dunque con l'aiuto di Verys e la loro Chicca Fumè sono stata in grado di creare un'alternativa vegan e con un minor contenuto di grassi del famoso piatto. Grazie alla curcuma già presente nel formaggio - e al pizzico che ho aggiunto io - ho ottenuto questo bel colore giallo che è proprio come quello del formaggio.
È ovvio, il sapore non è lo stesso, ma vi garantisco che è comunque buonissimo. Ed è anche cremoso! Ma non è gratinato, in fatti quella che condivido con voi è un mac and cheese veloce da fornelli che chiunque può fare in un attimo.
Se siete interessati, potete scoprire di più su Verys e sui loro prodotti sul loro sito o sulla loro pagina Facebook.
INGREDIENTI
1 porzione
- 80 g cavatappi
- 80 g Verys Chicca Fumé
- 2 cucchiai latte di riso
- 1 pizzico curcuma
- Sale
- Pepe
PROCEDIMENTO
- Portate a bollore una pentola di acqua. Aggiungete il sale, la pasta e cuocete per 6-8 minuti (controllate sempre i tempi di cottura sulla vostra confezione). Scolatela.
- Aggiungete la Chicca in una pentolino e fatela sciogliere su fiamma media. Aggiungete la curcuma, il latte di riso e mescolate bene finché il composto non sarà liscio ed omogeneo. Salate e pepate, e versate la salsa sulla pasta calda.
- Aggiustate di sale e pepe, se necessario, e servite.
What is that vegan cheese made of? Nuts or soya? The pasta looks so comforting!
ReplyDeleteThank you! It's made of rice, you can find out more about it here: en.verys.it
DeleteUna pasta cremosa profumata alla curcuma, ricetta semplice e deliziosa, mi piace!
ReplyDeleteGrazie!
DeleteLove the recipe! Thanks for sharing. :)
ReplyDeleteThanks!
Delete