Avocado Chocolate Mousse // Mousse di avocado e cioccolato

Friday, September 16, 2016


I remember exactly when I made my first avocado chocolate mousse. It was last year, on December the 16th, and I remember it so well because it was the day the new Star Wars came out. As the avid fan I am, I bought the ticket for the first available screening which was at 2:30 pm, and long story short I had to eat something fast because I am a tremendously slow eater.

Scorrete sotto per l'italiano

So I picked the ripe avocado, mashed half of it, mixed with some parmesan and made some avocado toasts. But that wasn't filling enough, so I decided to try the 2-ingredient avocado chocolate mousse that was all over the internet. It just wasn't that good. I could still taste the fat from the avocado, and I don't know, it just wasn't for me.

But it still was a very healthy alternative to the classic mousse filled with sugar and heavy cream, so I decided to give the avocado-dessert couple another try, adding a 3 ingredient, coconut milk. And what a difference it made!



So not only I ended up with a creamy, velvety, flavourful dessert, but with something so full of healthy fats, fiber and nutrients that "normal" dessert can only dream about.

INGREDIENTS
1 serving
  • 1/2 ripe avocado
  • 2 tablespoon coconut milk
  • 2 tablespoon unsweetened cocoa powder
  • Raspberries (optional)

INSTRUCTIONS
  • Combine all the ingredients in a food processor and blend until smooth. Pour it into a glass or ramekin, and garnish with raspberries.


Mi ricordo esattamente quando ho fatto la mia prima mousse di avocado e cioccolato. È stato l'anno scorso, il 16 dicembre, e mi ricordo così bene perché era il giorno in cui usciva il nuovo Star Wars. Da grande fan che sono, comprai il biglietto per la prima proiezione disponibile che era alle 14:30, e per farla breve dovevo mangiare qualcosa di veloce perché sono tremendamente lenta.

Così presi un avocado maturo, ridussi la metà in purea, aggiunsi un po' di parmigiano e feci qualche toast all'avocado. Ma non era abbastanza, così decisi di provare la mousse di avocado e cioccolato di 2 ingredienti che era ovunque su internet. Non era buola. Si sentiva ancora il sapore grasso dell'avocado, e non era affatto per me.

Ma comunque era una alternativa molto sana alla classica mousse piena di zucchero e panna, così ho deciso di dare all'accoppiamento avocado-dolce un'altra opportunità, aggiungendo però un terzo ingrediente, il latte di cocco. E che differenza a fatto!

Quindi non solo il risultato è stato un dolce cremoso, vellulato e pieno di sapore, ma con qualcosa così ricco di grassi sani, fibre e nutrienti che i dolci "normali" possono solo sognare.

INGREDIENTI
1 porzione
  • 1/2 avocado maturo
  • 2 cucchiai latte di cocco
  • 2 cucchiai cacao amaro in polvere
  • Lamponi (facoltativo)

PROCEDIMENTO
  • Mettete tutti gli ingredienti in un robot da cucina e frullate finché il composto non è omogeneo. Versate in un bicchiere o in una cocottina, e guarnite con i lamponi. 

15 comments:

  1. Buonissimo l'avocado con il cioccolato.
    Una mousse da provare.
    Ti abbraccio

    ReplyDelete
  2. I love avocados! This dessert sounds really good. Definitely something I would try out. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. If you love avocados you have to try this. It is the best thing happened to them after the avocado toasts!

      Delete
  3. Molto interessante con l'avocado.. annoto la ricetta, grazie!

    ReplyDelete
  4. Sonia this look maravilloso !!
    Baci!

    ReplyDelete
  5. semplicemente troppo invitante! voglia di affondare il cucchiaio subito!!

    ReplyDelete