Hello & Welcome! // Salve e benvenuti!

Monday, April 18, 2016

Hello and welcome to my brand new blog everyone!

My name is Sonia, and I am the creator of Inglourious Bananas. Some of you probably already know from Twitter, and it is thank to you, and your appreciation of the food I shared with you that I got into the world of food blogging.

I am not new to blogging though, as a matter of fact I'm currently writing on another blog also created by me, A Film A Day, where I share my passion for films. It is pretty obvious where I got the name from, right? I am a huge fan of Quentin Tarantino, and I love, absolutely love bananas, so why not combine one of my favourite movies with the best fruit ever? And that's how I came up with the title. Not before going through other ideas like "License to Cook" or "Leave the knife. Take the ravioli".

Okay, let's not divagate here. The reason why I created this blog is to share with you all my recipes, that are usually easy to make and delicious. I will also try to keep them as healthier as possible. I will not label my blog as vegan, or vegetarian, because I love salmon. And tuna. And I also happen to eat meat, occasionally.

But what is food for me? Well, it's not just nutrition for the body, or an explosion of flavours and pleasure, but means self-love. I've never had an easy relationship with food, but cooking, especially healthy food, taught me to look at food as a friend, not an enemy.

When in the kitchen, I like to experiment. I like odd combinations that don't always work. And I like food from all cultures. This is what I will share, in mostly single-serving recipes, with you.

Thank you for visiting and taking the time to read this. Please stay tuned for my first recipe post which will be up in just a couple of days!

Love,

Sonia



Salve e benvenuti nel mio blog nuovo di zecca!

Mi chiamo Sonia, e sono la creatrice di Inglourious Bananas. Alcuni di voi probabilmente mi conoscono già su Twitter, ed è grazie a voi, e i vostri apprezzamenti del cibo che ho condiviso con voi che mi ha portato nel mondo del food blogging.

Non sono nuova nel mondo dei blog però, infatti al momento scrivo anche su un altro blog, anch'esso creato da me, A Film A Day, dove condivido la mia passione per i film. Mi sembra ovvio da dove ho preso il nome, non è vero? Sono una grandissima fan di Quentin Tarantino, e amo, assolutamente amo le banane, quindi perché non unire uno dei miei film preferiti con il miglior frutto di sempre? E così mi è venuta l'idea per il titolo. Non prima di scartare altre idee come "License to Cook" o "Leave the knife. Take the ravioli".

Okay, non divaghiamo. La ragione per cui ho creato questo blog è per condividere con tutti voi le mie ricette che solitamente sono semplici da fare e deiliziose. Cercherò anche ti renderle il più sane possibile. Non etichetterò il mio blog come vegano o vegetariano perché amo il salmone. E il tonno. E occasionalmente mangio anche carne.

Ma che cos'è il cibo per me? Beh, non è solo nutrimento per il corpo, o un'esplosione di sapori e piacere, ma significa amore per se stessi. Non ho mai avuto una buona relazione con il cibo, ma cucinare, specialmente cibi sani, mi ha aiutato a guardare il cibo come un amico, non un nemico.

In cucina mi piace sperimentare. Mi piace provare strane combinazioni che non sembre funzionano. E mi piace il cibo di tutte le culture. Questo è ciò che condividerò con voi, per lo più in ricette monoporzione.

Grazie per la visita e per aver speso del tempo per leggere questo. Rimanete sintonizzati per la mia prima ricetta che sarà caricata solo in un paio di giorni.

Baci,

Sonia

No comments:

Post a Comment